Ekonomi

TEMSA ve CaetanoBus şehirlerarası hidrojen otobüsünü 2024 yılında hattan kaldıracak

TEMSA ve CaetanoBus Ar-Ge gruplarının ortak çalışmasıyla geliştirilip TEMSA’nın Adana tesisinde üretilecek hidrojen yakıtlı şehirlerarası otobüsün ilk prototipinin 2024 yılında tamamlanması hedefleniyor ve otobüsün 2025 yılında seri üretime geçmesi hedefleniyor.

TEMSA’dan yapılan açıklamaya göre sürdürülebilirliği küresel büyüme stratejisinin merkezine koyan şirket, elektrikli araçlardaki tecrübesini artık hidrojenli araçlara da taşıyor.

Her yıl cirosunun yaklaşık yüzde 5’ini Ar-Ge faaliyetlerine ayıran ve bu çalışmalar sonucunda bugün dünyanın önde gelen elektrikli araç üreticileri arasında yerini alan TEMSA, sıfır emisyon anlayışını genişletecek önemli bir Ar-Ge işbirliğine imza attı ürün yelpazesi.

Portekiz merkezli sıfır emisyonlu otobüs üreticisi CaetanoBus ile imzalanan Ortak Geliştirme Anlaşması kapsamında iki şirket, hidrojen yakıtıyla çalışan bir şehir içi otobüs geliştirecek.

Anlaşma kapsamında CaetanoBus’un şehir içi otobüslerinde kullandığı Toyota hidrojen yakıt hücresi teknolojisi (Hidrojen yakıt hücresi), TEMSA mühendislerinin elektrikli ve uzun mesafe otobüs tecrübesiyle birleştirilerek TEMSA HD platformuna entegre edilecek.

TEMSA ve CaetanoBus iş birliğiyle TEMSA’nın Adana’daki tesisinde üretilecek hidrojen otobüsünün prototipinin 2024 yılında tamamlanarak 2025 yılında seri üretime geçilmesi ve hidrojen otobüsü pazarında yer edinmesi hedefleniyor. Söz konusu otobüsün, farklı yol ve coğrafi koşullara bağlı olarak tek depoyla yaklaşık 1.000 kilometre menzil kat etmesi planlanıyor.

Sıfır emisyonlu ürün gamına bugüne kadar 8’i elektrikli, 1’i hidrojen olmak üzere 9 farklı modeli ekleyen TEMSA, bu araçla söz konusu ürün gamındaki araç sayısını 10’a çıkaracak.

Öte yandan ASELSAN ile birlikte Türkiye’nin ilk yerli elektrikli otobüsünü geliştiren TEMSA, bu projeyle bir ilke imza atacak ve Türkiye’nin ilk şehir içi hidrojenli otobüsünün Türkiye’de yollara çıkmasında öncü rol oynayacak.

“İklim acil durumunu ele almak için attığımız ortak bir adım”

Açıklamada görüşlerine yer verilen TEMSA İcra Kurulu Başkanı (CEO) Tolga Kaan Doğancıoğlu, dünyanın bugün karşı karşıya olduğu iklim acil durumu gerçeğinde sürdürülebilirliği bir iş modeli olarak inşa etmenin önemini vurguladı.

Doğancıoğlu, iş ve iş birliğinin her zamankinden daha değerli olduğu bir dönemde olduğumuza dikkat çekerek, şöyle konuştu:

“CaetanoBus ile olan işbirliğimizin merkezinde bu anlayış yer alıyor. Bu işbirliğini, sektörün iki değerli üreticisinin, iklim acil durumuyla mücadele ve sürdürülebilirlik taahhütleri doğrultusunda daha iyi bir dünyaya yönelik attıkları ortak bir adım olarak görüyoruz. Öte yandan bugün en önemli ihtiyacımız sürdürülebilirlik Laboratuvarlarımızda geliştirdiğimiz teknolojileri dünyanın ve insanlığın kullanımına sunmak, bu teknolojileri dört duvarlı, steril ortamlardan çıkararak ticarileştirmek. Yani sözden eyleme geçmek. Bu nedenle bu iş birliğini alanımızda yaratacağı etki açısından son derece değerli buluyoruz.”

Günümüzde çoğunlukla elektrikli araçlar üzerinden yorumlanan sıfır emisyonlu araç devriminin şehirlerarası yolculuklara yeterince cevap veremediğini belirten Doğancıoğlu, “Burada en büyük sorun tabi ki menzil meselesi. sıfır emisyonlu araç devrimi, elektrikli ve hidrojenli araçlar bir bütünün iki yarısı olarak düşünülmeli.” Onu almamız lazım.” değerlendirmesini yaptı.

CaetanoBus’un hidrojen teknolojisinde dünyanın önde gelen firmaları arasında yer aldığını belirten Doğancıoğlu, TEMSA olarak üretim tarafındaki güç ve teknolojik altyapılarını, iş ortaklarının sahadaki bilgi birikimiyle birleştirerek sektörde devrime öncülük etmek istediklerini belirtti. hidrojenden.

Doğancıoğlu, “Kardeş şirketimiz Skoda Transport ile birlikte geliştirdiğimiz ve yakın zamanda Prag’da yollara çıkardığımız şehir içi hidrojen araçlarımızın yanı sıra, artık bu teknolojiyi şehirlerarası yolculuklara da entegre ederek sürdürülebilir ulaşım konusunda öncü bir adım atıyoruz.” dedi.

“İstanbul’dan Adana’ya sıfır emisyonlu ulaşım”

Tolga Kaan Doğancıoğlu, geliştirilecek otobüsün menzil sorununa çok kapsamlı çözüm sunacağını belirterek, şunları söyledi:

“Farklı yol ve coğrafya şartlarında otobüsümüzün menzili 1.000 kilometreyi aşabilecek. Yani İstanbul’dan yola çıktıktan sonra bu otobüs, ya da bizim aracımız hiç yakıt almadan rahatlıkla Adana’ya ulaşabilecek. Paris’ten yola çıkan, bir daha durmadan Berlin’e dönebilecek.” Bu teknoloji şehir içi yolculukta hem yolculara hem de operatörlere yepyeni bir deneyim sunacak. TEMSA ve CaetanoBus Ar-Ge ekiplerinin ortak çalışmasıyla TEMSA Adana tesisinde üretilecek hidrojen yakıtlı şehir içi otobüsün ilk prototipi 2024 yılında tamamlanacak ve otobüsün 2025 yılında seri üretime geçmesi bekleniyor. Hidrojen otobüsü pazarında yer edinmek için.”

haberhizan.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu